Apie Grigiškių transporto mazgo pertvarkymo projektą

Diskusija apie kelių sektoriaus aktualijas

Apie Grigiškių transporto mazgo pertvarkymo projektą

Standartinė Kelio žmonės » Ket Sau 05, 2017 11:50 am

Prasidėjus Grigiškių projekto vykdymo darbams – pavojingas radinys

2016 metų gruodžio 1-ąją, ketvirtadienį, apie 13 val., Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos darbų vietoje aptiktas pavojingas radinys, užsilikęs šioje vietovėje, kaip spėjama, nuo Antrojo pasaulinio karo laikų. Pavojingą radinį aptiko transporto mazgo rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Panevėžio keliai“ darbuotojai.

„Sprogmuo pastebėtas netoli Vokės užtvankos ekskavatoriumi nuimant augalinį sluoksnį“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Arūnas Puluikis.

Apie radinį nedelsiant buvo pranešta bendruoju pagalbos telefonu, atvyko policijos ekipažas ir išminuotojai, jie radinį ir išgabeno. Iki 16 valandos statybvietė jau buvo saugi.

Pasak AB „Panevėžio keliai“ statybos vadovo Audriaus Lyniko, automobilių eismui magistrale A1 šis įvykis nesutrukdė, nes radinys aptiktas darbų zonoje, gerokai nutolusioje nuo kelio, ties penktąja būsimo tilto per Vokės užtvanką atrama. Statybos vadovo vertinimu, sprogmuo nebuvo labai didelis, iki 30 centimetrų ilgio.

„Tiesiant Vilniaus pietinį apvažiavimą, kai buvo rekonstruojama Kirtimų gatvė, sprogmenų aptikta gerokai daugiau. Iš pradžių – tanko šovinys, tada – aviacinės bombos. Jų ilgis siekė 80 centimetrų, o skersmuo – daugiau kaip 20 centimetrų.

Dar vienas, aptiktas 2012 metų gegužę aplinkkelio statybvietėje, sprogmuo buvo patogiai „įsikūręs“ virš veikiančio magistralinio dujotiekio. Tuo metu objekte dirbo „Lietuvos dujų“ darbuotojai, jie ruošėsi keisti dujotiekio linijos dėklą. Stebėjomės, kaip įspūdingo dydžio sprogmuo atsirado virš dujotiekio linijos, kuri buvo klota 1995 metais. Paaiškėjo, kad 800 mm diametro vamzdynas buvo tiesiamas prakalimo būdu, todėl beveik žemės paviršiuje slypėjęs sprogmuo taip ir liko nepajudintas“, – pasakojo A. Lynikas.

Galiausiai pietinio apvažiavimo trasoje rastas visas sandėlis su 160 sprogmenų. Juos išminuotojai sėkmingai išgabeno. Sprogmenų tada ieškota 3 dienas, ir tik tuomet buvo galima atlikti kasimo darbus. Įdomu yra tai, kad visi radiniai aptikti labai netoli žemės paviršiaus, tai yra maždaug 1 metro gylyje.

Sprogmenys kelių statybos darbus atliekantiems rangovams nėra naujiena. Būtent statinio objekte dirbantys žmonės apie tokius pavojingus radinius pirmiausia praneša statybos vadovui. Bendruoju pagalbos telefonu kviečiama pagalba ir atvykę išminuotojai sprendžia, ar sprogmenį galima išgabenti, ar pavojinga jį judinti ir reikia sprogdinti vietoje.

2014 metų rugpjūčio 27 dieną bendrovės „Panevėžio keliai“ darbuotojai pavojingą radinį aptiko europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statybvietėje. Sustabdžius darbus, 10.30 val. apie radinį buvo praneša policijai. Į vietą atvyko policijos pareigūnai, greitosios pagalbos tarnybos specialistai ir išminuotojai. „Sprogmuo yra 50 centimetrų ilgio, 15 centimetrų pločio, sveria apie 50 kilogramų. Dažai labai gerai išsilaikę, nors tai – Pirmojo pasaulinio karo sprogmuo. Tam tikri požymiai leidžia daryti išvadą, kad šimto metų senumo sprogmuo jau buvo iššautas, tačiau, sugedus vidiniam mechanizmui, jis nesprogo. Tokie sprogmenys patys pavojingiausi, nes gali detonuotis bet kurią akimirką“, – tuo metu sakė Juozo Vitkaus inžinerinio bataliono sprogmenų neutralizavimo grupės vyresnysis Virginijus Žioba.

Sprogmuo, užsilikęs dar iš Pirmojo pasaulinio karo metų, saugiai detonuotas tos pačios dienos popietę statybvietėje. 15.50 val. geležinkeliu atnaujintas traukinių eismas.

Tą sprogmenį „Panevėžio kelių“ darbuotojai aptiko atlikdami žemės darbus. „Rail Baltica“ atkarpoje Mauručiai–Jiesia buvo rengiamasi uždaru būdu įrengti pralaidą po geležinkeliu. Ekskavatoriumi ruošiant prieigą šiems darbams, sankasoje, dviejų metrų gylyje, pastebėtas apie pusės metro ilgio sprogmenį primenantis radinys. Sprogmuo aptiktas prie veikiančios vadinamosios rusiškos vėžės geležinkelio linijos, kuri jau buvo pradėta rekonstruoti.

Apie Grigiškių transporto mazgo pertvarkymo projektą


AB „Panevėžio keliai“ 2016 metų lapkričio 21 dieną pradėjo vykdyti darbus pagal pasirašytą sutartį dėl projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“ darbų.

Projektą pagal jungtinės veiklos sutartį įgyvendins AB „Panevėžio keliai“, UAB „Aukštaitijos traktas“, UAB „Ukmergės keliai“, UAB „Sostinės gatvės“. Atsakingasis junginio partneris – AB „Panevėžio keliai“.

Trečiasis darbų etapas apima valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda kelio ruožą nuo 16,26 iki 17,94 kilometro. Magistralinis kelias A1 yra transeuropinio transporto koridoriaus IX-B dalis. Rekonstruojamas ruožas, kertantis Grigiškių gyvenvietę, pasižymi intensyviais automobilių, pėsčiųjų ir dviračių eismo srautais.

Sutartyje numatyta baigti tiesti pirmąjį jungiamąjį kelią magistralės kairėje pusėje: ruožo ilgis siekia 1,136 kilometro. Šis ruožas yra antrajame etape pradėto tiesti jungiamojo kelio atkarpos, kurios ilgis – 1,12 kilometro, tęsinys. Abiejose jungiamojo kelio pusėse numatyta įrengti šaligatvius pėstiesiems, kurių plotis svyruos nuo 1,6 iki 2 metro.

Trečiajame etape, kurį pradeda vykdyti „Panevėžio kelių“ bendrovė, bus rekonstruojama sankryža su valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė. Eismo kokybei pagerinti suprojektuotas naujas dviejų eismo juostų tiltas per Vokės upės užtvanką Lentvario g. Naujojo tilto ilgis sieks 67 metrus, plotis – 16,7 metro. Tiltas su Lentvario gatve bus sujungtas naujai suprojektuota gatvės atkarpa. Senasis tiltas bus paliktas pėstiesiems. Projekto vykdymo metu bus rekonstruotos dvi požeminės pėsčiųjų perėjos, esančios 17,09 ir 17,42 km. Taip pat numatyta rekonstruoti autobusų stotelę su keleivių paviljonu.

Užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Numatoma darbų pabaiga – 2017 metų rugsėjis.

Laikraštis "Kleio žmonės" Nr. 30
Prikabinti failai
Sprogmuo (3).jpg
Sprogmuo (3).jpg (70.72 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
Sprogmuo (2).jpg
Sprogmuo (2).jpg (65.76 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
Sprogmuo (1).jpg
Sprogmuo (1).jpg (75.26 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (9).jpg
grigiskes (9).jpg (67.39 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (8).jpg
grigiskes (8).jpg (72.6 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (7).jpg
grigiskes (7).jpg (63.63 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (6).jpg
grigiskes (6).jpg (72.38 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (5).jpg
grigiskes (5).jpg (54.75 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (4).jpg
grigiskes (4).jpg (55.91 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (3).jpg
grigiskes (3).jpg (59.44 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (2).jpg
grigiskes (2).jpg (45.52 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
grigiskes (1).jpg
grigiskes (1).jpg (60.38 KiB) Peržiūrėta 1685 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1406
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Grįžti į Keliai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių

cron