Kelių statyboje gabionai pritaikyti kaip atraminės sienutės

Kelių statyboje gabionai pritaikyti kaip atraminės sienutės

Standartinė Kelio žmonės » Pir Sau 14, 2013 11:40 am

2010-05-14

Sudėtingos reljefo sąlygos Rytų Lietuvoje kelių statytojus verčia ieškoti naujų sprendimų, kaip išlyginus vertikalųjį kelio horizontą sutvirtinti kelią juosiančių kalvų šlaitus. Geotekstilės ir geotinklų panaudojima šioje srityje yra veiksmingas, tačiau jis neišsprendžia problemos, kai šalia kelio yra iškilusios itin stačios kalvos.

Kalvų nukasimas pažeistų unikalų vietovės reljefą, todėl vengiant paviršiaus erozijos metu galimų nuošliaužų ir įgriūvų, Europos šalyse tokiomis aplinkybėmis taikoma šlaitų sutvirtinimo gabionais technologija.

Gabionai - tai inžinerinis statinys, suprojektuotas kaip atraminė sienutė, kuri sulaiko gruntą nuo nuslydimo, paplovimo, erozijos, atsirandančios veikiant oro sąlygomis.

Gabionas šnekamąja kalba - tai suvirinto vielos tinklo krepšys, užpildytas pageidautina vienodo dydžio rieduliais, stambios frakcijos skalda. Užpildo medžiaga gali būti ir granitas, kalkakmenis arba trupintas betonas. Gabionų „dėžės“ tarpusavyje suvirinamos, užtikrinant elementų statbilumą vienas kito atžvilgiu ir pačios konstrukcijos stabilumą. Sikibusių elementų sistema sudaro savotiškas atramines sienutes.

Lietuvoje gabionai tiesiant kelius pirmą kartą panaudoti rekonstruojant transeuropinio tinklo magistralinio kelio Kaunas-Zarasai-Daugpilis ruožą nuo 134,12 iki 137,35 kilometro.

Kelio rekonstrukciją vykdžiusios AB „Panevėžio keliai“ techninis direktorius Vilius Gražys sakė, kad konkrečioje situacijoje siaura kelio juosta neleido rengti įprastų iškasų, todėl teko rinktis mūsų šalyje dar neišbandytą, bet, mūsų nuomone, tinkamiausią gabionų sistemos būdą.

Sukibusių elementų sistemos sudaro savotiškas atramines sienutes, kurios užtikrina išorinio šlaito stabilumą. Dėl savo fizinių savybių - lankstumo, pritaikomumo - šios atraminės sienutės nesunkiai prisitaiko prie esamo reljefo ypatumų, dėl savo vizualinių savybių tikroviškai įsilieja į gamtovaizdį.

Modulinės tokių sienų struktūros vienetams būdingas stiprumas užtikrina struktūros ir išmatavimų stabilumą, o esant būtinybei, lankstumo laipsnis padeda prisitaikyti prie žemės judėjimo ir slūgimo.

Gabionai – tai sudėtingas statinys, reikalaujantis specialių projektavimo ir statybinių įgūdžių.

Šiuolaikinėje inžinerijoje Europoje jie jau buvo pritaikyti ir plačiai žinomi: Lodzėje (Lenkija) „Gillete“ gamyklą visu perimetru supanti tvora, Hagoje (Olandija) esančios užtvaros „Trapions™“, kuriose panaudotos vulkaninės kilmės uolienos, Nacionalinis geležinkelių muziejus Durhamo grafystėje, Anglijoje. Didžiulė, 19 metrų aukščio gabionų siena pastatyta 1968 metais, siekiant sutvirtinti Jersey oro uostą prie Lamanšo. Gabionai plačiai naudojami tiesiant naujus kelius Lenkijoje, Austrijoje.


http://paneveziokeliai.hosting2.5ci.lt/ ... Action=One

Andriaus Repšio nuotraukos
gabionai kelyje Kupiškis_Utena.jpg
2012 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena.jpg (184.5 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (2).jpg
2012 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (2).jpg (249.63 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (3).jpg
2012 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (3).jpg (186.04 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (4).jpg
2012 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (4).jpg (211.2 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (5).JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (5).JPG (290.77 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
Prikabinti failai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (1).jpg
2012 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (1).jpg (244.11 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (5).jpg
2010 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (5).jpg (199.52 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (6).jpg
2010 metai
gabionai kelyje Kupiškis_Utena (6).jpg (214.55 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis.JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis.JPG (305.94 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (1).JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (1).JPG (267.66 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (2).JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (2).JPG (289.32 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (3).JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (3).JPG (254.38 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (4).JPG
2010 metai
pirmieji Lietuvoje gabionai kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis (4).JPG (286.99 KiB) Peržiūrėta 4227 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1406
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Re: Kelių statyboje gabionai pritaikyti kaip atraminės sienu

Standartinė erelis » Sek Kov 23, 2014 10:23 pm

Labai graziai arrodo, teko matyti vaziuojant i zarasus :ugeek:
erelis
 


Grįžti į Gabionai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron