Mechanizatorius darbą pradeda įsijungdamas kompiuterį

Informacija apie išmaniųjų statybos įrankių panaudojimą, technologines naujoves, jų pritaikomumą, ekploatacijos praktiką

Mechanizatorius darbą pradeda įsijungdamas kompiuterį

Standartinė Kelio žmonės » Pir Rgs 28, 2015 11:55 am

Pažanga: mechanizatorius darbą pradeda įsijungdamas kompiuterį

Kristina SAVICKAITĖ

Naujausios technologijos, pasak AB „Panevėžio keliai“ techninio direktoriaus Viliaus Gražio, keliauja septynmyliais žingsniais. „Netobulėsi – nebūsi tarp pirmaujančių“, – antrina Tomas Bačiūnas, bendrovės technologijų skyriaus vadovas.

Ar tikrai būtina nuolat sekti, kurti ir diegti naujoves? Įmonės pasiekimus šioje srityje jau yra įtvirtinęs svarus apdovanojimas – „Inovacijų prizas“. Tačiau ir šiandien gabūs bendrovės specialistai sukasi naujausių technologijų verpetuose. Vienas pažangiausių ir ambicingiausių įmonės technologinio skyriaus projektų – automatinių valdymo sistemų kūrimas. Specialistai tikina: diegiami skaitmeniniai modeliai efektyviai taupo laiką ir darbų sąnaudas.
Savo mintimis apie pažangių technologijų svarbą ir joms padedant bendrovės įgyjamas perspektyvas užsienio rinkose sutiko pasidalinti ir generalinio direktoriaus pavaduotojas rinkodarai Algimantas Janušauskas.

Kaip su naujomis sistemomis sekasi „susidraugauti“ objektuose dirbantiems žmonėms – darbų vadovams ir mechanizatoriams? Aplankėme rekonstruojamame rajoninės reikšmės kelyje Vėžionys–Dainava–Pabarė–Butrimonys dirbančius specialistus.

Visų technologinių naujovių paskirtis – kiek įmanoma mažinti gamybos išlaidas ir gerinti kokybę. Tuo pat metu kokybiškiau sprendžiami ir aplinkos taršos, darbų saugos klausimai. Apie tai kalbamės su AB „Panevėžio keliai“ techniniu direktoriumi Viliumi Gražiu.


– Kam įmonei reikia vis naujesnių technologijų?


– AB „Panevėžio keliai“ naujausios technologijos yra būtinos. Jau nekalbu konkrečiai apie technologijų skyrių. Jei jų nekursi, nekils ir paties inžinieriaus intelektualus lygis. Apsižvalgykite: pats laikas, aplinkybės nuolatos reikalauja naujovių. Kokių konkrečiai technologijų reikėtų, aišku, sprendžia mūsų inžinieriai. Nepasakyčiau, kad mes, lietuviai, esame labai konservatyvūs. Vis dėlto pirmiausia mums reikia suprasti, pamatyti, pačiupinėti. Pradžia dažniausiai nebūna lengva. Bet kai naujovė įgyvendinama, tuomet kyla klausimas: ir kodėl anksčiau viso to nedarėme? Visų technologinių naujovių paskirtis – kiek įmanoma mažinti gamybos išlaidas ir gerinti kokybę. Tuo pat metu kokybiškiau sprendžiami ir aplinkos taršos, darbų saugos klausimai. Į tai mes ir turime orientuotis.

– Kaip sekasi įtikinti žmones priimti naujoves?

– Bet kurios naujovės neįdiegsi, jei žmogus nebus tuo suinteresuotas ir jomis nesidomės.

Kaip Jums pavyksta išlaikyti suinteresuotus žmones?

– Jų yra labai nedaug. Juos reikia susirasti. Bet AB „Panevėžio keliai“ nuo seno garsėjo tokiais suinteresuotais ir gabiais žmonėmis. Ši įmonė visada mokėjo juos atsirinkti ir išlaikyti. Pas mus visada yra fanatikų (šypsosi). Pomėgį reikia mokėti sujungti su darbu – ir viskas bus gerai. Kitose įmonėse tikrai nerastumėte tiek atsidavusių ir gabių specialistų.

– Kas padeda neužmigti ant laurų?

– Be abejonės, konkurencija. Štai dabar mes turime du skyrius – projektavimo ir technologijų. O juk galėjome jų ir nesteigti. Bet tiek technologijos, tiek projektavimas yra savų žmonių intelektualaus lygio kėlimas. Tai yra privalumas prieš konkurentą. Kuo stipresnis intelektu tavo žmogus, tuo tu pranašesnis.

– O konkurentams dažnai pavyksta persivilioti specialistus?


– Kartais pavyksta. Ir negali pykti, toks gyvenimas. Kai kurie jų tikrai prasimušė, eina vadovaujamas pareigas. Belieka pasidžiaugti, vis dėlto tai mūsų auklėtiniai. O be to, dalis jų visada sugrįžta.

– Kodėl kelias reikalauja vis naujų sprendimų?

– Kad geriau suprastume naujų technologijų poreikį, atsigręžkime į istoriją. Kiek esu skaitęs knygų apie kelių istoriją, visur pagrindinis reikalavimas yra toks: kelias visų pirma turi būti išvažiuojamas. Tam ir atsirado technologijos, įvairūs mišiniai, technika. Kai keliai pasidarė išvažiuojami, atsirado reikalavimas, kad magistraliniai ir pagrindiniai būtų asfaltuojami. Tuomet jau buvo kuriamos kitos technologijos.

Visada yra kelio uždavinys, kurį reikia spręsti. Juk viskas daroma žmogaus gerovei – ir vairuotojui, ir keleiviui. Štai nepriklausomybės laikais buvo užėjusi lygumo „manija“. Visus magistralinius kelius lyginome. Tuomet buvo „įdarbintos“ kitos technologijos: kiti mišiniai, klotuvai, volavimo schemos, volų sekimo sistemos. Dar vėliau buvo iškeltas kitas uždavinys – stiprinti dangą. Tam ir vėl prireikė pažangesnių technologijų. Noriu pasakyti, kad pats gyvenimas diktuoja naujoves.

Laikraštis "Kelio žmonės" nr. 26. bus daugiau
Prikabinti failai
AB Panevėžio keliai techninis direktorius Vilius Gražys.jpg
AB Panevėžio keliai techninis direktorius Vilius Gražys.jpg (50.37 KiB) Peržiūrėta 1195 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1406
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Grįžti į Išmanioji statyba

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron