Išvyka į Ukmergės rajono savivaldybės kelius (tęsinys)

Kelių naudotojų tolerancijos skatinimo programa

Išvyka į Ukmergės rajono savivaldybės kelius (tęsinys)

Standartinė Kelio žmonės » Pen Rgs 30, 2016 3:48 pm

Savivaldybių atstovai ir rangovai vyko apžiūrėti, kaip kelio taisymo darbai atliekami Ukmergės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliuose. Šiuos darbus atlieka VĮ „Vilniaus regiono keliai“. Asfaltbetonio dangos taisymo darbus seminaro dalyviams demonstravo UAB „Ukmergės keliai“ subrangovai. Pliaupiantis lietus įžiebė diskusijas, ar lyjant išvis galimas asfaltbetonio duobių taisymas. AB „Panevėžio keliai“ techninės priežiūros skyriaus vadovo Sauliaus Rulio nuomone, dar gajus įsišaknijęs senas požiūris: „Anksčiau tankinimo procesas užimdavo daug laiko.

Asfaltbetonį veždavo atvirais kėbulais, todėl, kol atveždavo nuo gamyklos iki remonto vietos, jis jau būdavo kažkiek atšalęs. Kai tokios konsistencijos asfaltbetonis būdavo sudedamas ant šaltesnės žemės, tankinimo procesas užtrukdavo, nes asfaltbetonio temperatūra krisdavo žemiau nei 80 laipsnių. Būdavo manoma, kad prie tokios temperatūros nebegalima tinkamai sutankinti asfaltbetonio. Bet dabartine technika asfaltbetonis atvežamas specialiuose termosuose. Iš gamyklos jis atvažiuoja praradęs daugiausiai du laipsnius. Jeigu remonto vietoje visi darbai atliekami operatyviai, jokių problemų dėl tankinimo tikrai nekyla. Kai kur asfaltas paklojamas ir žiemą. Be abejo, ten dirba ne du ir ne trys plentvoliai, o šeši ar septyni. Jei spėjama sutankinti tol, kol asfaltas neatšalo, kokybė išlieka tikrai puiki.“

Asfaltbetonio dangos taisymo darbus stebėjęs UAB „Ukmergės keliai“ generalinis direktorius Vytas Kromelis pabrėžė, kad duobes taisyti irgi reikia mokėti. „Pirmiausia duobė turi būti taisyklingos konfigūracijos, stačiakampio ar kvadrato formos. Taip asfaltas „stovi“ tvirčiau. Pastebiu, kad kitos įmonės padaryti taisyklingos formos duobę net nesivargina, pila asfaltbetonį į apvalią duobę. Kitas duobės taisymo etapas – pagruntavimas emulsija. Tai būtina, kad naujas asfaltas priliptų prie senos dangos. Šiuolaikinės emulsijos yra labai geros kokybės, asfaltbetonį paklojame, vanduo išgaruoja. Tuomet siūles užpilame bitumu. Būtina, kad per siūles nepakliūtų vanduo“, – čia pat dirbančių kelininkų veiksmus komentavo Vytas Kromelis. Anot jo, kokybiškas duobės užtaisymas atsieina nepigiai. Bet užsakovams vietoj to pasiūlius kloti naują asfaltą, savivaldybės, esą, pradeda mosuoti turimais pinigais.

„Mūsų įmonei iš tikrųjų labiau rūpi ištisinės dangos klojimas. Be abejo, laimėję konkursus, lopome ir duobes, bet dažniausiai šiuos darbus perleidžiame subrangovams. Mes visi puikiai suprantame ištisinės asfalto dangos privalumus. Kokybiškai paklota danga tarnauja apie dešimtmetį. Pernai pritaikėme ir naują technologiją – į apatinį sluoksnį įterpėme 20 procentų frezuoto asfalto. Ši priemonė leidžia sutaupyti, asfaltas pigesnis. Frezuotą asfaltą įterpėme ir kelyje Ukmergė–Molėtai“, – pasakojo Vytas Kromelis.

Sparčiai tobulėjant technologijoms, AB „Panevėžio keliai“ miestų gatvių atnaujinimui taiko pačius naujausius sprendimus. Dar 2011 metais įdiegta „Stiklo kelio“ technologija pritaikyta būtent Lietuvos klimato sąlygoms. Ant modifikuotos bitumo emulsijos paskleidžiamas sukapotas stiklo pluoštas, paskui klojamas antrasis rišamosios medžiagos sluoksnis. Paskutiniame etape pilama skaldelė ir sutankinama. Stiklo pluoštu armuotas paviršiaus apdaras yra kur kas atsparesnis ir ilgaamžiškesnis. Įprastas paviršiaus apdaras tarnauja 2 metus, o stiklo pluoštu stiprintas kelio paviršiaus apdaras – iki penkerių metų. Taikant šią technologiją, investicijų poreikis 1 kvadratiniam metrui dangos prižiūrėti per metus sumažėja perpus.

„Taisom kelią“ priedas Nr. 5
Prikabinti failai
20160426_080240_ah1g0968.jpg
20160426_080240_ah1g0968.jpg (48.23 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_080146_ah1g0943.jpg
20160426_080146_ah1g0943.jpg (35.7 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_080140_ah1g0940.jpg
20160426_080140_ah1g0940.jpg (48.8 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_075442_ah1g0929.jpg
20160426_075442_ah1g0929.jpg (40.53 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_075104_ah1g0903.jpg
20160426_075104_ah1g0903.jpg (62.04 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074930_ah1g0879.jpg
20160426_074930_ah1g0879.jpg (64.96 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074900_ah1g0866.jpg
20160426_074900_ah1g0866.jpg (70.93 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074824_ah1g0864.jpg
20160426_074824_ah1g0864.jpg (62.43 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074814_ah1g0859.jpg
20160426_074814_ah1g0859.jpg (52.77 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074726_ah1g0854.jpg
20160426_074726_ah1g0854.jpg (52.87 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074654_ah1g0838.jpg
20160426_074654_ah1g0838.jpg (63.28 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074626_ah1g0832.jpg
20160426_074626_ah1g0832.jpg (55.98 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074506_ah1g0817.jpg
20160426_074506_ah1g0817.jpg (64.74 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074456_ah1g0812.jpg
20160426_074456_ah1g0812.jpg (52.03 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074446_ah1g0808.jpg
20160426_074446_ah1g0808.jpg (56.56 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
20160426_074442_ah1g0806.jpg
20160426_074442_ah1g0806.jpg (57.5 KiB) Peržiūrėta 1633 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1552
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Grįžti į Taisom kelią

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių

cron