Vadovavo žmonės, neturintys supratimo apie kelininkų darbą

Vadovavo žmonės, neturintys supratimo apie kelininkų darbą

Standartinė Kelio žmonės » Ant Sau 22, 2013 4:32 pm

Aociacijos “Lietuvos keliai” renginys 2013-01-17 Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.
Asociacijos "Lietuvos keliai“ vykdančiojo direktoriaus Rimvydo Gradausko pasisakymas:



Gerbiamas Ministre Pirmininke, ministre, Seimo nariai, susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Transporto investicijų direkcijos darbuotojai, kolegos, bendradarbiai,
Labai džiaugiamės Jūsų dėmesiu ir dalyvavimu šiame renginyje, nes jau seniai kelininkų bendruomenė nebuvo susirinkusi į panašaus pobūdžio renginį. Paskutinis tokio masto renginys vyko prieš ketverius metus. Tuo laiku paskelbta krizė sustabdė tokių renginių organizavimą, tad neslėpsiu, kad ir palaikymo iš buvusios valdžios nelabai sulaukdavom.
Per praėjusius ketverius metus kelių šaka ir kelininkų bendruomenė labai skaudžiai nukentėjo. Buvusios valdžios dėmesys keliams, galima sakyti, buvo priešiškas. Atėję į valdžią žmonės turėjo išankstines nuostatas, kurių nepakeitė per ketverius metus. Kelių šaką kuravo žmonės, niekada anksčiau nedirbę ir neturėję supratimo apie kelininkų darbą. Ir jie ėmėsi pertvarkos, to pasekmės - sistema per 4 metus tapo gerokai išbalansuota, tačiau laimė, kad jiems nepavyko įgyvendinti kai kurių reformų iki galo, kitaip padėtis būtų tragiška. Kalbu apie neįvykusią regiono kelių reformą, tačiau Transporto ir kelių tyrimo institutas sunaikintas.
Blogiausia kas padaryta - prarastas žmonių potencialas, supriešinti žmonės. Kelių tiesimo įmonėse turėtas dirbančiųjų skaičius nuo 9 tūkstančių 2008 m. sumažėjo iki 5,5 tūkstančio, o 2012 m. kelių priežiūros įmonėse - nuo 4 tūkst. iki 3 tūkst. dirbančiųjų. Ne mažas, menkas finansavimas yra didžiausia blogybė - blogiausia, kad naikinamos geros savo šakos patriotizmo ir pagarbos tradicijos.
Lietuva didžiuojasi gražia gamta, gražiomis moterimis ir gerais keliais. Ar neliks greit tik graži gamta? Nebenoriu būti pesimistu. Niekada neverkšlenom, nors, turbūt, kaip šaka nukentėjom labiausiai. Tačiau jaučiame, kad toks gėdingas požiūris pagaliau baigsis, suprantame, kad ne taip greit atkuriama kas sugriauta, bet atkurti būtina, pažanga būtina. Puiku, kad naujasis ministras pripažįsta, kad keliai finansuojami nepakankamai, kad gyvename praeities sąskaita. Atkurti reikia laiko, tačiau yra dalykų, kuriuos galima tvarkyti nedelsiant. Reikia atsisakyti p.Šemetos sugalvotos schemos, kaip mažinti kelių finansavimą imant lėšas bendroms valstybės reikmėms, atsisakyti taisyklės 85 % sąmatos lėšų naudojimo. Transportas sukuria 12 % BVP, iš jų geležinkeliai - 1%, Klaipėdos uostas - 0,5 %, kelių transportas - 9 %. Tad norisi tikėti, kad prie naujos valdžios kelių šaka nebebus podukros vietoje, o sulauks tokio dėmesio, kokio iš tiesų verta ir nusipelno. „Nedėsim pinigų į asfaltą“. Nedėjo. Dėjo pinigus keldami bankų pelnus. Tuo tarpu automobilių per 10 paskutinių metų išaugo dar 1 mln. vienetų. Viso šiuo metu automobilių parkas sudaro 2,3 mln. vienetų, esant nepilnai 3 mln. tautai. Tai ar galima finansavimą toliau mažinti? Jau 10 metų nieko rimto nebuvo daroma tobulinant Via Baltica trasą, o krovinių vežimų kiekis stabiliai auga. Ši trasa tarp sunkvežimių vairuotojų jau seniai prarado turėtą gerą vardą ir dažnai pavadinama mirtininkų trasa. Jei ir toliau nieko nedarysim, pradėsim vytis kaimynus lenkus. Šiuo metu lyginant su kaimynais yra tik klausimas, pas ką blogiau, pas mus ar pas latvius. Lietuva - ES pakraštys ir tai reikia įvertinti tiek dėl dyzelino akcizo didinimo, tiek ir dėl krovinių vežimo autokeliais ir geležinkeliais. Tai skirtingų krovinių rūšys, ir nepavyks krovinius nuo autokelių perkelti ant geležinkelio, o ir tokio dydžio kaip mūsų valstybėms to daryti nereikia. Reikia gerinti infrastruktūrą, nes kaip minėta, transporto indėlis valstybės BVP pastoviai auga. Tai ir rūpinkimės tuo augimu. Pernai Baltarusija išreiškė nerimą dėl Lietuvos pasienio infrastruktūros, tai ar ne gėda? Jau treji metai, kai neatliekame juodos dangos paviršiaus apdaro darbų. 2012 m. pagrindinėje magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, kurios 25 metų sukaktį ir šiame renginyje paminime, nebuvo remontuotas nei vienas kelio kilometras, o keliai juk dėvisi.
Naujai valdžiai linkime visokeriopos sėkmės ir esam tikri, kad padėtis tikrai keisis. Užspausti, atidėti ateičiai būtinus darbus, atleisti tiek žmonių ir rezultate po 4 metų išauginti valstybės skolą 30 mlrd. Lt iki 47 mlrd. Lt - tai baisus absurdas ir baisi skriauda. Neatidėliojant būtina revizija, kaip panaudojamos ES lėšos, bei įvertinimas realiai, kad visos lėšos bus pilnai panaudotos. Vienas dalykas, kuriuo džiaugiamės, tai iš ES fondų lėšų vykdomais projektais.
Todėl šiandien mes norim pasidžiaugti tais gerais ir protingais darbais gerinant infrastruktūrą, plačiau pristatyti apie Vilnių išjudintus aplinkkelių projektus. Tai visai Lietuvai, jos transporto sistemai svarbūs darbai, kuriuos pilnai realizavus galima drąsiai užtikrinti, kad nebereiks fantazuoti nei apie tramvajų, nei apie metro. Kaip matysim šio filmo finale, nutiesus Tūkstantmečio gatvę–Vilniaus pietinį aplinkkelį, Naujininkai išsivadavo iš automobilių spūsčių. Nutiesus likusias atkarpas praktiškai neliks spūsčių Vilniaus mieste: tuo džiaugsis ne tik vilniečiai, bet ir Vilniaus svečiai.
Linkime visiems gerų ir kūrybingų metų, atsisakyti bereikalingo pasipūtimo, susiskaldymo, tuščių ambicijų, grįžti prie dalykiško problemų sprendimo, pagarbos vienas kitam, didesnio dėmesio puoselėjant ir gražinant visiems mums brangų turtą - Lietuvos kelius.

Asociacijos "Lietuvos keliai" vykdantysis direktorius Rimvydas Gradauskas
Prikabinti failai
rimvydas gradauskas.jpg
rimvydas gradauskas.jpg (49.99 KiB) Peržiūrėta 1733 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1406
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Grįžti į Asociacija „Lietuvos keliai"

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių

cron